Fortrydelses- og Returret:

Som forbruger har du fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb og returnere varen. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter levering. Inden du jvnf. fortrydelsesretten returnerer en vare, skal du via e-mail meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Du har kun fortrydelsesret, hvis varen returneres i samme stand og mængde, som da du modtog varen. Væsentligt i denne sammenhæng er, at varens salgsværdi ikke må være forringet i forhold til en ny vare. Hvis varen således er beskadiget eller forringet, og dette skyldes manglende eller dårlig indpakning, bortfalder din fortrydelsesret. Den originale emballage udgør en væsentlig del af salgsværdien, og du kan kun benytte dig af din fortrydelsesret, hvis den originale emballage er ubeskadiget. Ved returnering er det derfor vigtigt, at du ikke skriver eller klistrer forsendelsesetiketter direkte på den originale emballage. Varen skal genpakkes i den originale emballage og emballeres i egnet fragtemballage. Din fortrydelsesret bortfalder, hvis varen er indpakket i en form for forsegling, og denne forsegling er brudt. Varer med forsegling er f.eks. software, datamedier, toner til printere, blækpatroner og alle varer i blisterpakning. Hvis du ønsker at returnere en vare jvnf. fortrydelsesretten, betaler du selv for alle omkostninger i forbindelse med returneringen.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende:

Fortrydelses- og returret gælder ikke ved erhvervskøb.

<- Tilbage